Oktatási egységeink

Ezeket az oktatási egységek segítenek az óravázlat megtervezésében, olyan interaktív órák előkészítésében, ahol ragasztókkal kísérletezhetnek. Oszlassa el a ragasztóanyagokat körülvevő rejtelmeket tanítványai segítségével és mutassa be nekik a különféle típusokat, különlegességeket, alkalmazási területeket és egyéb érdekességeket. Tanítványai meg fognak lepődni, mi mindent lehet tanulni ezekből a kísérletekből, és mivel még jól is szórakoznak közben, észre sem fogják venni, hogy tanulnak! A programot a Ruhr University Bochum professzorainak és a Henkel ragasztóipari szakértőinek útmutatásával dolgozták ki.  Kezdődjön hát a kísérletezés a ragasztóval!

Első lecke: A ragasztóanyagok fajtái

Ez a lecke a ragasztók különféle fajtáiról ad bevezető ismereteket. A ragasztók sokkal változatosabbak, mint ahogy a gyerekek általában gondolnák, és amilyeneket eddig használtak.  Kísérletekkel, játékos csoportmunkával segítsen új ragasztó fajtákat megismertetni a tanulókkal. Kérje meg őket, hogy válasszák ki a szerintük a különböző feladatokra legmegfelelőbb ragasztót, ehhez ki kell próbálni a ragasztók ragadósságát és hatékonyságát.

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: asszociációs készség, felismerő képesség

Második lecke: A nyersanyagok ragadóssága

Ez a lecke bemutatja a tanulóknak a ragasztóstift megalkotásának teljes folyamatát. Vizsgáljanak meg együtt a mindennapokban gyakran előforduló anyagokat, amelyek minden háztartásban megtalálhatóak. Csináljon egy kísérletet, amely során a gyerekeknek négyféle, hasonló kinézetű porszerű anyagot valamint vizet ad, és hagyja, hogy ők maguk jöjjenek rá, melyik válik ragacsossá és használható fel ragasztó nyersanyagaként.

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: memória, önsegítő képesség, összehangolt mozgás

Harmadik lecke: A keményítő felfedezése

Ezzel a leckével a tanulók megismerkednek a keményítővel és azokkal a vegyi folyamatokkal, amelyekkel kinyerhető. Úgy érzik majd magukat, mintha igazi tudósok lennének, akik az anyag átalakulásának varázslatos folyamatait kutatják. Ezzel a módszerrel kideríthetik, hogy a Pritt ragasztóstift tartalmaz-e keményítőt és ismertesse meg a gyerekeket olyan mindennapos termékekkel, amelyekből keményítő vonható ki.    

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: felismerő képesség, memória, társasági szerep

Negyedik lecke: Keményítő kinyerése élelmiszerből

Most már itt az ideje, hogy csoportokban dolgozzunk és tovább lépjünk a nyersanyagoktól a keményítő kivonásához. Hasznos tanácsok és a szükséges anyagok listájának birtokában a tanulók már képesek lesznek együtt dolgozni és megtudhatják, hogy az általuk már korábban is ismert élelmiszerek olyan tulajdonságokkal is rendelkeznek, amelyek alkalmassá teszik őket arra, hogy ragasztót készítsenek belőlük. Hogy fognak csodálkozni!

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: felismerő képesség, összehangolt mozgás, társas csoport

Ötödik lecke: Keményítő massza készítése – összehasonlítás a ragasztóstifttel

Az előző lépésekben a diákok megtanulták a ragasztóanyagok jellegét és most már ki is tudják vonni. Most azt kell megvizsgálniuk a gyerekeknek, hogy elegendő-e ez ahhoz, hogy összeragasszanak vele dolgokat, vagy hiányzik-e még valami. Gyűjtse össze az összes javaslatot, mit gondolnak a gyerekek, mivel lehet a keményítő és víz elegyét még ragacsosabbá tenni. Ha jó ötletekkel jönnek elő, megmutathatja, nekik hogyan kell, az igazi keményítő masszát elkészíteni. A folyamat hasonlít a sütés-főzés előkészületeihez, ami mindig nagy mulatság a gyerekeknek!

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: felismerő képesség, önsegítő képesség, összehangolt mozgás

Hatodik lecke: Keményítő massza szappannal

Itt az idő, hogy a tanulók szappannal állítsanak elő keményítő pasztát majd kísérletezzenek az előző lecke során készült keményítő masszával. Nagy lesz az izgalom, amikor kisül, hogy az arányok változtatásával más és más hatás érhető el – a krémes állagútól a ragacsos masszáig. A különféle lehetőségek vizsgálata után kérje meg őket, hogy ragasszanak össze papírokat egymással, hogy megtudhassák, működik-e a massza!

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: összehangolt mozgás, felismerő képesség, térbeli viszonyok

 

Hetedik lecke: Ragasztó készítése élelmiszerekből

És most végre elérkezett az idő, hogy a gyerekek a saját ragasztójukat is elkészítsék! Olyan élelmiszerekből, mint a gumicukor, csokoládé vagy sárgarépa, különféle típusú ragasztóanyagot tudnak majd kivonni. Megtanulják, hogyan lesz a külső körülmények hatására ragasztásra alkalmas egy sor különféle anyag, úgy mint a napra kitett csokoládé. A folyamat lényege, hogy megvizsgálják, az általuk gyártotta ragasztó mennyire erős.
Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: felismerő képesség, önsegítő képesség, összehangolt mozgás

 

Nyolcadik lecke: Ragasztók vizsgálata

Ebben a leckében a tanulók saját ragasztóikat hasonlíthatják össze a Pritt ragasztóival. Saját kreativitásukat használhatják fel a kísérleti módszerek és értékelési rendszerek kidolgozásához. Ebben a modulban néhány példát mutatunk be a lehetséges módszerekből.

Életkor: 5-6 év
Ügyességi igény: felismerő képesség, önsegítő képesség, összehangolt mozgás